Wij zijn
IJtama

Wat we zeggen is wat we doen

Onze moderne werkplaats is gevestigd aan de Haven van Stellendam.
Het bedrijf telt zo`n 20 vaste medewerkers, met Mark IJzelenberg als directeur. Wij vertrouwen op de kwaliteiten van onze mensen en investeren in het vervaardigen en bijhouden van kennis en kunde.

We zijn goed in scheepsbetimmering in de breedste zin van het woord en in
het verzorgen van custom-made interieurtoepassingen.

U kiest voor IJtama als u een partij zoekt met een no-nonsense aanpak.
Wat we zeggen, is wat we doen.

Een stukje geschiedenis

Scheepstimmerbedrijf IJtama is in januari 1977 opgericht door Jan IJzelenberg, Klaas Tanis
en Aart Maaskant.

Na 1980, met de explosief groeiende nieuwbouw in de visserij ging het bedrijf groeien. Het personeelsbestand werd uitgebreid. Begin 1984 raakte Scheepswerf Maaskant, toen de grootste opdrachtgever van IJtama, in zwaar weer. Het bedrijf was genoodzaakt om hun werkzaamheden meer te gaan verspreiden over verschillende opdrachtgevers. Vanaf die tijd is IJtama ook op locatie gaan betimmeren. Dit gebeurt door vrijwel het hele land.

Goede en mindere jaren hebben elkaar vanaf die tijd afgewisseld. De oorspronkelijke oprichters van Scheepstimmerbedrijf IJtama zijn inmiddels uit het bedrijf gestapt. Na Aart Maaskant, ging in 2003 Klaas Tanis met pensioen, Jan IJzelenberg volgde dit voorbeeld in 2007. Zij hebben hun werkzaamheden overgedragen aan de huidige directeur, Mark IJzelenberg.

Tegenwoordig draait Scheepstimmerbedrijf IJtama met een personeelsbestand van zo’n twintig personeelsleden. Het bedrijf heeft inmiddels een goede naam op weten te bouwen in scheepsbetimmering en interieurbouw en de toekomst kan dan ook met vertrouwen tegemoet worden gezien.

Onze missie

Bij IJtama hechten we belang aan het bewaken van onze waarden, onze identiteit. We bereiken ons doel door het vervaardigen van een duurzame, degelijke en volledig naar wens van de opdrachtgever ontworpen scheepsbetimmering. IJtama staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid, zowel voor onze klanten, onze eigen mensen als andere relaties.

Door het volgen van de ontwikkelingen in de branche en het investeren in onze eigen ontwikkeling zijn wij in staat te anticiperen op de veranderingen in de markt. Wij stellen ons ten doel om iedere klant volledig naar wens te bedienen.